Federatief Clubkampioenschap Zuid-West Nederland

Zondag, 15 april 2018

Op zondag 15 april heeft H.S.V. Groot-Woudrichem de 1e voorronde van het clubkampioenschap gevist. Uit de loting van Sportvisserij Zuidwest Nederland bleek H.S.V. Waddinxveen de tegenstander te worden.

Na goed overleg tussen de teamcaptains van beide verenigingen, Rinus Reichard (Waddinxveen) en Denis van Hemert (Groot-Woudrichem) werd er besloten dat Waddinxveen de wedstrijd mocht organiseren en dat deze gevist zou worden op het Gouwekanaal in Gouda. Omdat een aantal vissers hier nog nooit hadden gevist zijn een aantal weken voor de wedstrijd William van Tongerlo, Bas Keijnemans, Marco Verlee, Peter Klootwijk, Dennis en Wim van Hemert wezen trainen om wat informatie op te doen. Uit deze training bleek dat het een taaie visserij zou worden, kleine beetjes en af en toe kon er een bliek gevangen worden met de feeder, met de stok werd er op 1 grondel na zelfs niks gevangen. Deze informatie werd gedeeld via de mail zodat iedereen op de hoogte was wat men kon verwachten. Afgelopen zondag was het dan zover, Waddinxveen tegen Groot-Woudrichem. Na een warm welkom van Rinus namens Waddinxveen werden de regels aan iedereen uitgelegd en werd er geloot voor de plaatsen. De 15 vissers van Groot-Woudrichem kwamen op de oneven nummers te zitten en Waddinxveen op de even nummers. Na aanvang van de wedstrijd was al snel duidelijk dat het wederom een taaie visserij was, het duurde lang voordat de eerste goede beten verzilverd werden. Dankzij de mobiele communicatiemiddelen werd er halverwege de wedstrijd druk heen en weer gebeld en bleek dat H.S.V. Groot-Woudrichem er op dat moment relatief goed voor stond. Op de kop ving Leen van de Berge met enige regelmaat een visje, Jan Vogel het nummer voor de staart had ook al een aantal mooie vissen weten te vangen en Koert Heurter verbaasde iedereen door op zink te vissen en hier een aantal mooie blieken mee te vangen. Richting het einde van de wedstrijd werd er wat meer vis gevangen en kregen we door dat Marco Verlee gegokt had op een baarzenplek en ook een paar flinke baarzen had weten te vangen. Ook William van Tongerlo ving in het laatste uur een mooie bonus platte welke we goed konden gebruiken. Kort na de weging bleek dat H.S.V. Groot-Woudrichem het goed gedaan had, de nummers 1 t/m 4 waren van Woudrichem, wetende dat alleen de 5 beste vissers van elke vereniging punten kunnen halen.. kon het dus haast niet meer mis gaan. H.S.V. Waddinxveen had na afloop van de wedstrijd ook nog voor de catering gezorgd, zo stond er voor iedere visser wat te drinken en een slaatje klaar, top georganiseerd! Rinus las de uitslag voor en hieruit bleek dat H.S.V. Groot-Woudrichem met ruime cijfers had gewonnen, 38 van de 55 haalbare punten gingen naar Woudrichem! De loting voor de 2e voorronde zal na het weekend van 5/6 mei plaats vinden en dan weten we wie de volgende tegenstander wordt.